25 januari 2007

we hebben ons peren gezien!



Vandaag daalden we neer in het landelijke Peer, in het verre Limburg.
Daar is geen station en dat zullen we geweten hebben.
Een helse tocht doorheen het Vlaamsche land bracht ons uiteindelijk dan toch op de juiste bestemming: CC Het Poorthuis.
We speelden voor een klein publiek, zo'n 150 jongeren. Bij aanvang leek het een leuke voorstelling te worden. Gaandeweg de voorstelling kregen we jammer genoeg steeds meer last van onozel gelach in de zaal, gekraak van snoepzakjes op de eerste rij, een weglopende leerkracht (!?) te midden van de voorstelling en wat was er nog allemaal? Er werd nog nooit zoveel gereageerd op al ons speekselgebruik, zweet en semi-blootscènes. Op den duur leek het alsof iedereen alleen maar naar vieze vuile wezentjes op het podium zat te staren. Misschien klop ik het hier nu ietwat op maar het was écht een vreemde gewaarwording. Lief publiek, jullie mogen echt niet vergeten dat wij vier levende mensen zijn en dat wij daar live op dat podium alles kunnen horen van wat er in de zaal gebeurt. Wanneer jullie dan op alles wat een beetje naar 'seks' ruikt heftig reageren, ja dan zullen we in het vervolg maar een hele seutige brave voorstelling moeten maken die jullie nog echt als kleine kindjes behandelt.
Ik wil natuurlijk niet iedereen over één kam scheren. Er waren zeker heel wat gasten in de zaal die met aandacht en respect gekeken hebben. Laat ik mij gewoon nog één keer richten tot de onruststokers: als je in de toekomst nog eens naar theater gaat en je vindt het niet fijn of saai of vervelend: Geen probleem. Dat is je grootste recht. Maar slaap dan gewoon en laat de anderen die het stuk wel kunnen smaken alstublieft verder kijken. Ik dank u.

Verder wil ik nog iets zeggen over al dat speeksel. Ik kan mij best voorstellen dat dat er soms wat vies uitziet. Weet dan dat het absoluut niet eenvoudig is om tijdens zo'n intensieve voorstelling van spelregels (met veel roepen, springen en dansen) al die lichaamssappen te controleren. We zullen in ieder geval blijven trainen om ons sappenbeheer wat meer in toom te houden.

En wie zich nu geroepen voelt om al dit bovengaande te reageren: spaar ons niet. Het woord is weer aan jullie!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste acteurs en actrices,

Wij zijn 2 leerlingen van Peer ( die 2 op de 4de rij;)) Ten eerste: proficiat met het mooie toneelstuk. Ten tweede hadden wij nog een vraag: Zouden wij het mailadres van de blonde actrice mogen hebben?

vriendelijke groeten

p.s: geloven.be@hotmail.com

Steven Beersmans zei

We kunnen jammer genoeg niet zomaar emailadressen uitdelen. Misschien belangrijk om te weten:
Die blonde actrice (Edith) is getrouwd en de trotse moeder van een pasgeboren zoontje!
Maar als Edith zich geroepen voelt kan ze jullie altijd mailen op geloven.be@hotmail.com hè.
Ik duim voor jullie!

groetjes,
steven.

Anoniem zei

proficiat met de baby;)

en ik weet dat er van die, laat ik ze kinderachtige mensen noemen, op onze school zitten. Ik vond het best wel een mooi stuk. Maar dat dansen soms,nja, een kleine opmerking, op sommige vlakken is het dan "volwassen" en dat dansen is dan zo kinderachtig. Dat stoorde een beetje.

Keep up the good work!

anoniem;)