02 februari 2007

Hoor de klokken luide in Diksmuide!



Het was een zware week in goudheuvel.
we speelden echt in de uithoeken van het land en waren dus lang en veel onderweg.
Gelukkig mochten we op vrijdag de week eindigen in Diksmuide.
Daar maakten we namelijk het meest geconcentreerde publiek van de tournee mee.
Eindelijk geen flauw gefluit of druk geroep.
Het publiek was zelfs aan de stille kant, maar lachte toch op het juiste moment.
Da mag al is!

's middags kregen we heerlijk warm en degelijk bejaardeneten om nog wat kracht op te doen voor de laatste voorstelling van deze week. En die laatste voorstelling werd ietwat vreemd ingezet. Toen Edith (De dood) al in de helft van haar openingsmonoloog zat moest ze plots den boel stilleggen omdat er nog een klas toekwam. Het publiek kreeg hierdoor een unieke versie te zien van 'Spelregels' met een schitterende improviastie van ons Edith.
Jaja den tweede vanden tweed moand, was vré bijzondere!

33 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo, ik heb de voorstelling in diksmuide gezien, ik vond het wel goed en heb er zeer van genoten.

Anoniem zei

Ik heb de voorstelling ook gezien en ik vond ze heel goed!

Anoniem zei

Ik vond de voorstelling heel erg goed! Wel veel gekus ...

Anoniem zei

Hoi, hopelijk zie ik jullie nog eens aan het werk, want ik vond het een geslaagde voorstelling!! Proficiat

Anoniem zei

Hallo,
Ik vond het een super voorstelling. echt waar. Vooral jullie muzikale gedeeltes waren echt mega. En Snelle moksjeeees. Jullie hebben veel ritmegevoel.
xx

Anoniem zei

anonymous said:
Ik vond de voorstelling heel erg goed! Wel veel gekus ...


daar heb je gelijk in

Anoniem zei

Bedankt om zo in te spelen op de laatkomers. Sorry.
De voorstelling reikt heel wat aanknopingspunten om over de middeleeuwen te spreken. Op bepaalde momenten deed de voorstelling me denken aan stukken uit het boek Jonkvrouw.

Anoniem zei

hoi
ik vond jullie voorstelling echt prachtig en ik hoop dat jullie nog eens iets spelen in Diksmuide
echt een dikke proficiat

Anoniem zei

Hallo, ik vond de voorstelling in Diksmuide heel goed. Er zaten veel grappige stukken in =). Zeker geslaagd!

Anoniem zei

Ik vond de voorstelling erg geslaagd!! Vooral het laatste liedje vond ik erg mooi, dan ga je eens nadenken dat het niet het einde van de wereld is omdat iemand sterft.
X

Anoniem zei

huj(k) ik vond et ook een suprtoffe voorstelling. Veel beter dan die monologen en saaie toneeltjes:p Kvond et ook tof dat er soms eens een improvisatie tussenzat vb met de laatkomers supr:p

Anoniem zei

Het was een prachtige voorstelling! x,skil

Anoniem zei

de voorstelling was echt super, de reactie van de laatkomer mega. Het stuk is zo vlot een echte aanradder.

Anoniem zei

k, ik vonnet gwn prachtig, beste voorstelling da ik ooit me college ben gaan bekijken, veeeeeeeeeeeel beter dan al die kutfilms

xxx

Anoniem zei

Hallo, echt chapeau voor jullie. Normaal is een toneelstuk dat we met school gaan bekijken redelijk saai, maar jullie hebben het echt zeer goed gedaan. Het was gewoon zo origineel en aangenaam om naar te kijken dat iedereen zeer geboeid keek. Daarbij komt dan nog eens dat jullie fantastisch kunnen acteren! Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom hier nog geen negatieve commentaar staat. Jullie hebben dat fantastisch en waren vooral origineel. X

Anoniem zei

ZAAAAAAALLIIIG!!!!

Anoniem zei

Ik ben een Diksmuide scholier, die deze voormiddag het geluk heeft gehad om jullie te mogen bezig zien in Spelregels.
Ik wil even zeggen dat het gewoon ongelooflijk mooi is om jullie bezig te mogen zien. Het mooiste was de passie en het voelde echt eens goed om acteurs bezig te zien die qua niveau ver boven de acteur van tv verheven zijn. Jullie zijn pas echte acteurs, zonder schaamte en zonder angst, terwijl ze op tv waar ze alle middelen hebben om alles op te lossen vaak een steek laten vallen. Jullie bleven gewoon constant ongelooflijk goed.

Toen ik er even naar rondvroeg, was duidelijk dat iedereen het heel erg goed vond, maar ik vond het veel beter dan dat. Het jammere was, dat onze voorstelling in de voormiddag was, en dat we daarna meteen weer les hadden zonder de kans om na te genieten van dit geweldig spektakel.

De personages waren zo mooi omgezet. En het interessantste en leukste personage vond ik ongetwijfeld de pastoor. Niet alleen vanwege de charisma, maar ook omdat dit zo echt gebeurde en nog niet zo lang geleden nog steeds gebeurde. Maar ook het mooie Franse-accent van madame, de seks-scene, de inleiding van de duivel en de boer waren hilarische meesterstukjes van heel hoog niveau.

En aangezien ik als Vlaming, met een nogal kritisch oog neerkijk op theater, en ik dit zo ongelooflijk goed vond, denk ik dat ook het buitenland, en dan vooral Nederland, hier klaar voor zou zijn.

Mijn complimenten voor de acteurs en de persoon die zorgde voor de verwerking van het boek. Want ook de manier waarop alles gebracht werd was fantastisch.

Oh, en spelen jullie nog eens in de buurt van Diksmuide???

Anoniem zei

coole voorstelling, mooie scenes:),ja het was geslaagd x voes de diksmudelingen, de leute e

Anoniem zei

zeer goie voordtelling. Heb zelden zon mooie voorstelling gezien. buiten dat het op sommige momenten wel een beetje moeilijk was om te volgen geef ik deze voorstelling zeker 8/10.
Proficiat

Anoniem zei

hallo,
ik vond het echt de mooeite om te komen kijken.
jullen hebben ook een minder leuk onderwerp toch leuk en grappig gespeeld
TWAS MOOI
xxx

Anoniem zei

Persoonlijk vond ik dit een van de betere toneelstukken die we met school zijn gaan bekijken.
t Was in orde!!

Anoniem zei

twas wel nog bere! en de muziek was wel supr:p zware gitaren en de dood echt wa een mens moe hebbe e;) ale zeg geneer junder nog:d

Anoniem zei

hallo
ik vond het een mooie voorstelling, maar kon niet altijd volgen.

Anoniem zei

Al was ik 1 van deze 'laatkomers' heb ik er genoten van de voorstelling. In tegenstelling tot andere schoolvoorstellingen was deze toch wel erg speciaal en zeker de moeite waard om hem gezien te hebben! Dit is eigenlijk de eerste voorstelling in lange tijd waar ik van genoten heb om met de school te gaan bekijken.

Bedankt!

Anoniem zei

ik vond het heel goed tis eens iets anders want al die andere voorstelling waren boring kwil ook nog eens zeggen aan hij die die oude man speelde "hoe doe je het" zo goed gespeeld en de dood zag er wel sexy uit ik zou deze voorstelling 9.5/10 geven

Anoniem zei

twas echt heel mooi , jullie zijn heel creatief geweest en daardoor werd het zo schoon

Anoniem zei

Ik ben een scholier die jullie voorstelling ook in de voormiddag heeft gezien, en ik vond het echt het beste toneel dat ik ooit gezien heb (kheb er mss ng nie veel gezien maar dan nog :D)
kvond het echt boeiend om naar te kijken en prachtige muzikale stukken!!!
echt chapeau!!
grtzz

Anoniem zei

huj ik vont e coole voorstelling. En kvind dat jullie goe acteurs zijn. Ik speel ook toneel (in de muziekschool) en zou da latr wok wel ki wiln doen zo'n modern toneel speln:p super zoen X

Anoniem zei

Sorry dawe e bitj loat woarn ma twas de schuld van Thiel (leerkracht Latijn)
Voorstelling: grappig, 'erotisch' dramatisch, diepzinnig, middeleeuws, modern... COOL :D
En teegn de 2 moksjes: mag ik jullie e-mail? :)
de leute

Anoniem zei

jah, kmoetn zegn, ke goe geslaapn, behalve up da latste stik, kmoetn zegn ken nog nooit zukn stom toneelstik gezien, mo jah tis beter da lesse eej van die dwoase leerkrachtn

Steven Beersmans zei

moa hie ziet vreet sympathike wè!
sloapt zo verdere!

Anoniem zei

Kvond het echt een zalige voorstelling! Voor mij mocht het nog een uur langer geduurd hebben, want het was echt grappig en origineel. En wij, de laatkomers, hebben jullie ook leuk onthaald.... :p

Anoniem zei

Soms lees ik hier dat het stuk soms moeilijk te volgen is..hoe zouden we dit kunnen verbeteren? Wat is er precies moeilijk te volgen?
Zou fijn zijn mochten we dat weten want iedereen moet ons kunnen volgen hé!!

Kus
Marjorie