16 januari 2007

Paardengezwets


Als bij toeval ontstaat er op deze blog een kleine discussie over de scène met het paard, meer bepaald de imitatie ervan.
Iemand schreef:
“Ik vond het stuk wel goed, maar soms iets te overdreven. bv. dat stuk met dat paard vond ik wel iets té.”
Bij de voorstelling van Merksem lazen we dan weer dit:
“Er was een scene waar ik bijna doodging van het lachen en dat was wanneer Marjorie en Allard een paard naspeelde .”

Hoe denken de anderen hier over?
U kan ook hier uw meest hillarische moment of scène nomineren.
Go go go!

37 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoorde bij mijn leerlingen dezelfde verdeeldheid. Hoewel ... De meesten konden de scène wel appreciëren, aan het buldergelach te horen. De overgrote meerderheid heeft met volle teugen genoten van jullie prachtige, maar vooral verrassende optreden! Doe zo voort! Hopelijk kunnen we jullie volgend jaar opnieuw bewonderen!

Anoniem zei

Het meest hilarische moment? Toen ge naar onze leraar wees en riep: gij bronstige stier! LACHEN!!! <:n)

Anoniem zei

Het tot ridder ''slaan'' van Thomas vond ik een hilarisch moment.
En over het stuk met het paard... overdreven? Nee toch? Ik vond het best een goede nabootsing...een paard is niet levenloos, punt daarachter.

Groeten.

Anoniem zei

jullie voorstelling was subliem!
ik heb van de eerste tot de laatste minuut genoten! schitterend!!!

Anoniem zei

Ik las dat sommige "dat met die paarden "overdreven vonden.
Totaal niet!!Zeker niet schrappen!

Anoniem zei

ik vond de scene van het kerstliedje en de dansjes echt wel grappig omdat het gewoon grappig was!!

Anoniem zei

Het stukje van het paard vond ik wel mooi.Het doet je nog beter inleven in de middeleeuwen. Het stukje past mooi in het toneelstuk.

Anoniem zei

ik vond het tussenspel tussen de dood en de kwakzalver wel geslaagd omdat ze hem altijd terecht wijst.

Anoniem zei

Ik vond het taaltje van de spelers goed maar vooral dat van de dood omdat het een taaltje is wat wij tieners zelf ook spreken.

Anoniem zei

Ik vond dat stuk met die kwakzalver
een leuke scène.Waar treden jullie nog op?

Anoniem zei

In de inleiding heb ik eigenlijk het meest gelachen.Het tot ridder slaan van Thomas vond ik zeer geslaagd.Het toneelstuk was pas begonnen en het was meteen raak.

Anoniem zei

De regels van man en vrouw vond ik leuk bedacht. Dit was voor mij de beste scène. Ook het huwelijk zelf was leuk.
We hebben nog een klein vraagje voor jullie: Spelen jullie nog andere toneelstukken buiten "Spelregels"?

Anoniem zei

Njaah . !
Tpaard na doen ding was wl fijn . !

Prrt . Lekkr stom nzo.

xTi

Anoniem zei

jaah, de paardenscène was ok, maar de slotmonoloog van de dood was beter =p 'k zen content.. van contentement, als ge 't maar weet=)

dak ulle geren zie <3

xX f'ra groet ulle

Anoniem zei

_* ALLO *_

da paardegezwets wa zeer leuk XD

doe zoo voort !!

Anoniem zei

twa superleuk ma kvon da van die dood in begin et leukst omda da ewa angst opriep

greetzz

Anoniem zei

Ik vond dat daar 4 goeie acteurs op de planken stonden die van iets eenvoudigs iets reëel konden maken.
Dus ik had er niks op tegen dat ze dat gedaan hebben.ik vond het zelf amuzant.

Anoniem zei

Heey! prott ! oepzz sorry storm !!

euhm.. onze favoriete scène was op da trouwfeest zo dieJ spastisch danskes zo da was echt wel zaluug. =) en de jongens voor mij vonden et blijkbaar wel leuk dat ge undr opt podium zelf omkleedde;-).x
We vonden Allard zen onderbroek wel cool ;) met de sterretjes !!! ciaooo.x
d0edelz!

Anoniem zei

Dat de dood aan het roepen was tegen die kwakzalver was hilarisch.


En dat tot ridder slaan van Thomas was ook heel tof.

Wij vonden dat het paardrijden er wel bij paste en dat was wel grappig.

Anoniem zei

:)een stukje acteerwerk op een nieuwe manier! Dat goed in de smaak viel althans bij mij toch.

Anoniem zei

vraagje: is da kussen me iedereen gezellig? allee ja ik zou zo ook wel graag toneel willen doen.

Anoniem zei

>>> eejz <<<

'k zen content van contentement !!
méga zlug zinneke !! webbe allemaal mee gedaan ee in Herzele

YOU RULEZ! !!

Anoniem zei

heey paardenmensche!
Ik vond het wel goed gedaan. Moesten ik en mijn gebuurtjn hier naastkes mij een paard zouden moeten nadoen, zouden we het zeker zo doen, mss nog wel spastischer!Houdt under goe in de peirdewereld!Byetjes!

Anoniem zei

doen jullie altijd zo belachelijk?

Anoniem zei

ik zou zo maar zeggen broek af tetten bloot hollandse geweeet wel é;)

Anoniem zei

was da daar gezellig achter da deken?

Anoniem zei

prot prot pof pof pif pif krak boem patat

Anoniem zei

ik vond de scene met de kwakzalver
zeer goed. er waren nog veel grappige stukken maar ik kan die niet meer herinneren
de acteurs hebben zeer goed werk geleverd

Anoniem zei

Da liedje opt einde.. En de 6 gebode ware ook leuk =) Juist da ding meda paard was wel wa raar.. X.

Anoniem zei

het meest hillarische moment vond ik toen de priester marjorie en allard waarschuwde voor de dood terwijl de dood achter hem stond en hem stond uit te schelden.

Anoniem zei

Ik vond de rest van het toneelstuk 10 keer beter.Je speelt hiet voor tieners.Je kan dat op lossen door met halve cocosnoten op elkaar te slaan.

Anoniem zei

Warom was er eigenlijk geen decor het had veel meer sfeer kunnen bieden

Anoniem zei

Laura: ' Ik vond monoloog van De Dood wel goed . Het geeft ons een ander beeld van De Dood . De Dood had plotseling ook een gevoelig kantje .'
Eug'Nie: 'Het stuk met dat paard vond ik echt wel grappig daar heb ik wel goed mee gelachen xD x3.'
amzie:'de Dood speelt haar rol zeer goed vind ikk. en het stuk met de kwakzalver vond ik wel grappig. ik heb gewoon genoten van heel het stuk. :D -xxx-

Anoniem zei

Ik vond het overdreven en zoals dries al zei het is simpel op te lossen dus je weet wat ik er van denk.

Anoniem zei

Ik vond het overdreven en zoals dries al zei het is simpel op te lossen dus je weet wat ik er van denk.

Anoniem zei

Tot mijn verbijstering zie ik bij deze post een foto van mij en mij en mijn paard. Tot het plaatsen van deze foto is geen toetstemming gevraagd. Dit blog is mij volledig onbekend. Ik verwacht dat binnen 24 uur mijn foto verwijderd is van dit blog. Ik beroep mij op het portretrecht.

Anoniem zei

Tot mijn verbijstering zie ik bij deze post een foto van mij en mij en mijn paard. Tot het plaatsen van deze foto is geen toetstemming gevraagd. Dit blog is mij volledig onbekend. Ik verwacht dat binnen 24 uur mijn foto verwijderd is van dit blog. Ik beroep mij op het portretrecht.