15 januari 2007

Ons ni zitten vervele in Herzele




Het was warm in de Steenoven.
Een bomvolle zaal vol springlevend publiek.
Maar...en dat moet echt wel gezegd...het was er uiterst gezellig.
Het werd een forse voorstelling maar met ontzettend veel opzwepende reacties vanuit de zaal. De kers op de taart kwam deze keer tijdens de slotmonoloog van de dood. Wanneer de dood op tragische wijze de woorden “Ik zen content” uitsprak, antwoordde de hele zaal in koor “van contentement”!
Een absolute unieke ervaring.
Herzele, wij zullen u nooit meer vergeten.


groeten vanuit Goudheuvel.

104 opmerkingen:

Anoniem zei

'k Vond het stuk grappig en het laat je even nadenken ... Het acteerwerk vond ik ook heel fijn.
'k Zijn content van contentement ; )

Anoniem zei

Ik vond het echt super!!
Jullie zijn echt keigoed!
Ik hoop later ook te kunnen gaan acteren maar ik vrees dat die droom nooit zal waargemaakt worden:-( Ik heb me op sommige momenten in jullie stuk gewoon platgelachen echt heel amusant!!!
Ik hoop jullie nog eens te mogen zien optreden!!

Anoniem zei

was wel cool, ge zag nog iet :-p
ma ge moet mssn nog daarna aan die deur staan en goeindag zegge of weet ik wa...

Anoniem zei

hey grote acteerfan,

bedankt voor je fijne reactie en als jij zelf wil gaan acteren moet je dat gewoon doen...
je kan nu al les volgen, Steven alias Allard geeft les in Leuven en Hasselt, check www.vzwartforum.be of doe het zonder vooropleiding en ga na je middelbaar naar een theaterschool, (zo heb ik het gedaan)

dikke kus
en echt bedankt jullie waren zo'n fijn publiek, wij willen ook zeer graag terugkomen
x
Marjorie

Anoniem zei

hello, ik was deze namiddag ook aanwezig en heb ondanks mijn eigen ervaring als acteur me toch een kriek gelachen tijdens jullie voorstelling en wens jullie nog heel veel succes in jullie acteercarrière
xxx

Wouter

Anoniem zei

kvond echt super goe, het is een toneelstuk met een beetje werkelijkheid in, ale ja bedoel het is misschien echt gebeurd he!!
(nu nie e ma eeuwen geleden)
ik vond jullie acteertalent echt goe
k'zen content...

xxx

Emss zei

Goeienavond xD
jaah ik heb genoten van de voorstelling , heel de zaal lag wel letterlijk plat xD
wel spijtig dat er zo 3 giecheltruttn achter mij zaten maar voor de rest..
nog veel succes met u tournee en maak ze mor allemaal content van contentement.

Herzele & Brakel hebben ervan genoten, zeker voor herhaling vatbaar !

xxx

Emss zei

Goeienavond xD
ik was ook een gelukkige die erbij mocht zijn vn de namiddag; en ik moet zeggen .. WAUW.
normaal hou ik ni zo vn toneel en die dinge, mr dat vondk echt héél mooi en ongelooflijk hilaaarisch xD het zat ook goed in elkaar.
( wel spijtig dat er 3 giecheltruttjs achtr mij zaten mja ni aan te doen xD )

Nog veel succes met jullie tournee en maakt de rest maar content van contentement !

xxx

Anoniem zei

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden, want normaal gezien hou ik niet zo van toneel,maar jullie stuk vond ik wel heel amusant en heeft me laten inzien dat toneel toch wel tof is

Jullie zijn goed!!! :)

Anoniem zei

Ik vond het stuk wel goed, maar soms iets te overdreven. bv. dat stuk met dat paard vond ik wel iets té.
Het dialect vond ik gewoonweg geweldig! Dat was zo grappig!
En de dood was de beste van allemaal.
Ze probeerde zo hard om iets vrolijker over te komen, maar toch mislukte het telkens weer. Zo hilarisch!
Ik heb me echt geamuseerd.
Spijtig was wel dat de projector stuk was. :(

Anoniem zei

Hej ik heb de voorstelling niet gezien ,maar ik heb heel leuke kommentaar gekregen van mijn medeleerlingen.
Ik zou wel graag naar jullie voorstelling.

chapeau , ik ben tot nu toe nooit geintreseerd in theaters maar nu wel .
xxxjes van meriyam

Anoniem zei

Ik vind het toneelstuk echt geweldig.
Ik heb er echt van genoten: er waren zo'n hilarische momenten dat ik bijna naast m'n stoeltje lag. Maar spijtig dat de projector kapot was.
Ik dacht echt eerst dat het toneelstuk niet veel ging worden, maar het tegendeel is bewezen: het was echt de max.
Mogen jullie dit nog vele jaren doen en ik hoop dat ik jullie nog een keer aan het werk zal zien.

Anoniem zei

Wie een theatercursus wil volgen in Leuven of Hasselt, kan surfen naar http://www.artforumvzw.be.

Anoniem zei

hey !
Ik vond het toneelstuk gewoonweg geweldig ! Eerst dacht ik niets te kunnen begrijpen van het zelfuitgevonden middeleeuws dialect , maar het tegendeel was echter waar ... Het was een zeer duidelijk toneel en perfect voor onze leeftijd...Mooi was ook hoe De Dood in een ander daglicht werd gesteld ..een meisje dat van gedaante wou veranderen omdat iedereen bang was van haar ....
zeer mooi acteerwerk !
X;<3 laura

Anoniem zei

geweldig stuk volgens mij is dit het beste toneelstuk dat ik ooit in mijn leven heb gezien

Anoniem zei

Het was echt een goed toneelstuk omdat het erg geschikt was vo onze leeftijd. het was grappig , tof en er zat een moraal in. Goed Gedaan en doe zo verder !!*

xxx Jana.. xxx

Anoniem zei

ik vond het een heel mooi stuk , en ook heel goei acteurs .
ze hadden elk een eigen karakter en speelden dat dan ook perfect. sommige dingen waren ook egt lachen en dat was wel leuk. mijn vriendin vond het niet zo goed , ma die had koppijn van tevoor, het zal daar wel aan gelegen hebben!
ik heb me egt geamuseerd tijdens de voorstelling want jullie hebben schitterend geacteert ! proficiat

Jana ;; x! *<3

Anoniem zei

Jullie zijn super!

Vraagje@acteurs: wanneer vinden jullie zelf een optreden geslaagd? In welke mate kan een publiek een optreden maken of kraken?

Ciao!

Anoniem zei

.Personage de Dood was onzichtbaar voor de levenden.
Dit vond ik heel komisch,vooral bij die kwakzalver.en ook als ze aan het roepen was tegen de levenden.

Anoniem zei

ik vond het heel tof dat een acteur "de dood"een gestalte gaf.
Het gaf het toneelstuk zelfs een filosofisch tintje(!)doordat de dood zich zat af te vragen waarom iedereen bang voor haar was.

Anoniem zei

Marjorie heeft Allard gered van de pest en heeft hem overtuigd haar niet meer te slaan en dat ze naar huis mag,...Dat vond ik goed omdat het toch nog goed afgelopen was en dat de vrouw niet minder was dan de man.

Anoniem zei

De voorstelling werd in het dialect gesproken, dat is tof want het is eens iets anders...
Het is een toneelvoorstelling voor jongeren.
Het maakt de voorstelling ook aangenamer om naar te kijken en om naar te luisteren dan voorstellingen die bedoelt zijn voor volwassenen.

Anoniem zei

De kostuums van de acteurs vond ik echt heel mooi, vooral de kleren van Marjorie.
Maar waren kleedden jullie je op het podium zelf om?

Anoniem zei

De dood verwisselde 3 maal van kleding. Doordat de dood in het begin van zwarte kleding naar een lichtblauw kleedje overschakelde had ik dde indruk dat men daarmee bedoelde dat de dood niet altijd zwart hoefde te zijn. En doordat ze op het einde een wit kleedje droeg dacht ik dat ze bedoelde dat Marjorie en Allard niet meer bang waren van de dood

Anoniem zei

Geen decoratie of achtergrond Ik vond dat het zeer goed te volgen was, zelfs zonder decoratie. Jullie hebben dat niet nodig!!!

Anoniem zei

Om de gevoelens van de acteur uit te drukken werd er vaak muziek gebruikt.Ik vond dat je daardoor goed kon volgen en het stuk wat meer leven kreeg.

Anoniem zei

De acteurs zongen een kerstliedje.
Dat was grappig omdat ze soms een beetje vals zongen.

Anoniem zei

Het idee om de dood bij het verhaal te voegen vond ik wel zeer origineel.Ook vond ik dat Edith de geknipte persoon was om deze rol te spelen,al zag hij er zeer moeilijk uit.Ze kon haar verbazingwekkend goed inleven in deze rol.Ook de andere acteurs waren meer dan gewone acteurs.
Doe zo verder!!!!

Anoniem zei

Hey!
Ik heb echt genoten van de voorstelling. Ook al is het niet makkelijk iets goed uit te beelden, ik vind dat jullie er goed in geslaagd zijn jullie omgeving, stemming, personage uit te beelden. Want jullie gebruikten onder andere goede spullen. Het taaltje vond ik echt zeer leuk, want het is goed gevonden en leuk om te horen. Jullie mogen er zeker van zijn dat men gemerkt heeft dat jullie er hard aan hebben gewerkt! Proficiat en nog veel plezier!
Gr. Marie.

Anoniem zei

Waarom kleden jullie zich om op het podium en niet in de kleedkamers.slu<3

Anoniem zei

Dat de dood op het podium stond en dat de muziek dreunde en de lichten flitsten vond ik zeer cool omdat het iets indrukwekkendst was en het gaf een leuk gevoel de muziek zo voelen dreunen in de oren.

Anoniem zei

Er werd veel gedanst. Dat vond ik heel tof. Vooral omdat er rare pasjes bij zaten.
Nog een klein vraagje: hoelang moeten jullie repeteren om een optreden te kunnen doen?

Anoniem zei

Was je niet beschaamd als je in je ondergoed op het podium stond ? Hoe ben je erop gekomen om je om te kleden op het podium en niet kleedkamers ?

Anoniem zei

de acteurs zorgen ervoor dat de Dood een vriendelijk personage wordt. de Dood krijgt eens een andere rol. normaalgezien wordt de Dood als slecht gezien maar ik vond het leuk dat ze eens vriendelijk zou gezien worden, want eigenlijk is ze niets om bang van te zijn. Jullie hebben goed je best gedaan!

Anoniem zei

Een vraagje:
Hoelang zijn jullie al op tournee met het stuk "Spelregels" ?

Anoniem zei

Is het niet moeilijk om anderen te kussen op de planken en je billen tentoon te stellen? En hoe leef je je daarin in?

Anoniem zei

hallo,
'k vond het erg leuk !!
Ik heb er echt van genoten -
Heb een vraagje !!
Waarom kleden jullie je op het podium en niet achter de schermen ??

Nog veel geluk met jullie tourné

xx

Anoniem zei

Het was wel een leuk idee om het bed zo voor te stellen omdat je dan juist kan zien wat er gebeurt.

het decor vond ik ook zeer leuk omdat het met licht was, het licht kon zo de stemming van de scène geven en wist je ook al een beetje hoe het zat.

Anoniem zei

Hallokidokiepianismookie !
omg .

De trouw vondn ik aan de ene kant erg en aan de andre kant maaktn jullie het juist heel leuk. Erg was het dat Allard en Marjorie op jonge leeftijd keer gingn trouwn. En ze dat zelf niet woudn . ^^
En heel leuk was het antwoord vn Marjorie op de vraag ' neemt gij Allard tot uw wettige echtgnoot ? ' .

Prrt . Twas goed nzo ,,
Byebye . x

Anoniem zei

De dood die wilde opvallen en niet gevreesd zijn: ik vond het goed dat ze van kleren veranderde en er constant bij was en om haar mening te zeggen.Het geeft weer hoe de dood zich voelt.

Anoniem zei

Hey!
ik vond het taaltje dat jullie spraken wel fijn omdat het grappig, passend bij het toneel en helemaal niet geforceerd overkwam!
xX btw.. twas leuk!
<3

Anoniem zei

De dood speelt een rol in het verhaal.
Ik vind het goed dat de dood meespeelt
omdat dan het verband tussen de dood en het leven in de middeleeuwen getoond wordt.De dood
krijgt een eigen personage als een mens die kan denken en de dood wordt dus niet abstract voorgesteld.

Anoniem zei

Ik vond het leuk dat marjorie sommige woorden op niet Nederlandse manier uitsprak.Dat gaf een grappig effect.

Anoniem zei

Dat moment met het tafelkleed vond ik wel wijs.
Vooral omdat julie dat zelf gevonden hadden en ook omdat julie dat zo speels gebruikte.
Heel de voorstelling vond ik goed gespeeld.

Anoniem zei

hallokidokiepianismokie =)

het effect met de lichten om een emotie weer te geven vond ik ook wel goed gevonden.
Het naar voor brengen was heel anders dan gewone toneelstukken dat vond ik ook wel goed.

see you later aligator
we love you, we do <3


Zoen . x

Anoniem zei

Het toneel was heel leuk want het was echt bestemd voor jongeren.Je kon jezelf er een beetje in inleven en het was héél levendig.En het was zeker niet saai =).Ciaooo!En de leute =D

Anoniem zei

Hallo,
ik vond het huwelijk wel leuk gedaan met die canon. Het was echt bedoeld voor ons, 13 à 14-jarigen.

Ik vond het ook wel grappig als de dood zei van "Hee, ik kom u wel nog nie halen hé." En toen bij die kwakzalver. Ze is onzichtbaar maar maakt deel uit van ons leven.

Anoniem zei

hooix!!

Ik vond echt super leuk dat de dood zo een ganse tyd op het toneel rondliep en dat de acteurs haar niet zagen en wy wel . da was zoo goewd :)

Waarom spelen jullie maar met 4 acteurs en niet met meer ?.


x-x-x

Anoniem zei

't was echt heel goed.Het was wat anders dan een traditioneel toneel.Jullie hadden bv. geen decor, maar jullie konden zich toch behelpen met de middelen die jullie hadden. Dat met dat tafelkleed als bed bijvoorbeeld.
Doe zo voort!

xxx

Anoniem zei

Ze beelden alles echt uit.Dit was volgens mij heel leuk om te zien en om te doen.Je zag dat de acteurs er plezier in hadden alles na te doen.Sommige dingen beeldden ze komisch uit.Dit idee van uitbeelden was een van de leukste dingen. PS: Ik speel zelf ook toneel en zou wat jullie allemaal deden ook wel eens graag naar voren brengen in de komische genre. Ook leuk om weten,jullie toneeltje was super=D

Anoniem zei

Het zingen was erg leuk!!!Zeker met canon.Toen jullie allemaal iets anders zongen,ik vond dat gewoon erg moeilijk.Het dansen was ook heel leuk want jullie dansten allemaal gelijk en dan allemaal die verschillende stappen ik zou dat nooit kunnen onthouden!!!Het was echt zalig om ernaar te kijken !!!!!!!!!

Anoniem zei

de scene met de dood en de priester, die verkondigde dat de dood gevaarlijk en wreed was vond ik om te gillen! de dood in het algemeen vond ik een zalig idee! ik vind ook wel dat jullie goed kunnen tapdansen en in canon zingen. Ook vond ik het gestructureerd (ik verstond het, en dat gebeurt niet veel als ik naar toneel kijk) Het veranderen van kleren zorgde wel voor afwisseling (geen verveling met altijd naar dezelfde kleding zien dus)Wie heeft trouwens dat idee met dat licht op de achtergrond in de plaats van een gewone decor bedacht? Machtig ideetje!

Anoniem zei

Dat Marjorie Frans sprak vond ik soms wel wat vervelend omdat ik dan soms mijn best moest doen om het te verstaan. Maar het maakte wel echt duidelijk dat ze elkaar niet kenden voor hun trouwfeest. Want ze spreken elkaars taal niet eens.

Ik vond de hele voorstelling heel tof.

Anoniem zei

het was wel leuk dat de dood ding zei die de mensen niet konden horen maar ze voelden wel dat er iets gebeurde.

Anoniem zei

* Waarom maakten jullie geen gebruik van decor ?

* Schaamden jullie je niet als jullie je moesten omkleden op het podium ?

Groeten, Ann-Sophie & Chloé G.

Anoniem zei

De taal was in 1 woord > SUPER <

En vooral grappig, het was dialect maar toch zeer goed verstaanbaar !!

> X <

Anoniem zei

Het ridderfeest van Thomas:Ik had wel al gehoord over zo een ridderfeest maar nog nooit gezien hoe het er zo ongeveer aan toeging.Het was goed naar voor gebracht met de mimiek en het roepen en dansen.En het was bovendien aangenaam om naar te kijken.Ciao Babes.

Anoniem zei

de lichtinval,het taaltje en de eenvoud maakten het stuk echt origineel en de kleren waren erg passend bij het thema.

Anoniem zei

Ik vond het echt super gewoon!!!
Het dansen was gewoon super!!! En ik vond het supergrappig toen Marjorie moest dansen en ze altijd viel!!! En de scène toen Marjorie Allard moest gaan redden uit de pest of zoiets!!! 't Was gewoon super!!!!

Anoniem zei

hoedeldiedoedeldiedoedeldiedeeJ.x!

wy vonden jullie tonneelstuk wel origineel. Vooral met die dansjes tijdens 't trouwfeest. da was echt wel spastiscchh =).
& nog een vraagje.. op t moment da 'de dood' helemaal wit gekleed was had ze zo'n rode roos vast(zo een maxi) ..waar hebj die gekocht? en euhm.. die botten van de dood? xD. Byeee !
de amuseleute.x
we love you! <3

Anoniem zei

De pest:Ik wist dat het een ziekte was maar niet hoe je eraan doodging en hoe je er toen uitzag.Maar nu kan ik het mij wel al beter voorstellen.Het was goed gespeeld met de klanken enzo...Het was goed dat ze het naar voor brachten.Byez Heeterds =).

Anoniem zei

ik was zeer geamuseerd door de boer, vooral met zijn houding en zijn taaltje. je kon in het tonneel je fantasie goed gebruiken omdat er geen gebruik werd gemaakt van decor maar van lichten. de muziek sprak mij ook wel aan omdat het de sfeer en de gedachten van de personages benadrukte. ik vond het ook heel goed dat de acteurs zich soms los van het verhaal tot de kijkers richtte om de situatie wat duidelijker te maken.'de dood' was ook wel zeer leuk gevonden , zeer toepaselijk in het verhaal.

Anoniem zei

Hellokidokoo,

de canon was meer dan machtig! Wie heeft de tekst van die canon uitgevonden? Zouden jullie die kunnen publiceren, aub? De kleren die Marjorie droeg waren supermooi & jaja mevrouw De Dood je was ook mooi gekleed! Vooral de botten. De dansjes waren echt zotgrappig, iedereen lag zo plat! Heel komisch. Yuu paardjeeeeee, .. leuk gedaan! Beter dan zo een houten schommelpaardje, ofzo!

xxx, hopelijk zijn jullie nu content van contentement!
Ciao en de leute.

Anoniem zei

ik heb een vraagske. vinde jullie da nie erg om u zo omteklede in midde vant toneel?
ikke hier : dat bed wie kwam daar eigenlijk op?om daar zo gewoon in u ondergoed te staan?ikkeuh terug:ik vond da middeleeuws taalke goe gevonde vooral da boerke!!!aja ook die danskes natuurlijk zo funny oe komde daar tog op? ikke weer : wilde mij die danskes es aanlern? zou die gaarne ook es doen oor de lol das echt ééél grappig

Anoniem zei

Gegroet,

we gaan ons zeker op de hoogte houden als jullie nog eens optreden.

* Zijn al jullie optredens in 'dit' genre? Zo zonder decor & omkleden op't podium enzo ..

* Waarom verdeelden jullie de rollen onder vier mensjes ?


xxx,

P.S.: Mevrouwtje De Dood, wanneer is't onzen toer?


We zijn schampevie.

Anoniem zei

ik vond da stuk met de priester en de kwakzalver goe gevonde!!
vooral dat de dood hem uitmaakte e
ze eeft groot gelijk!!

Anoniem zei

die regels van MAN en VROUW vondek wel vree goe !!

x

WE LOVE YOU

Anoniem zei

ik zou zo zegge ik zen content van contentement

en nu zijn we scampevie =P

Anoniem zei

ik vond het zeer tof. soms moest je lachen maar soms was het saai
voor de rest was het zeer origineel.
janton de peuter

Anoniem zei

ik vond het mooi acteerwerk en vond het accent erg gepast.:p

Anoniem zei

ik vond het stuk zeer amusant omdat het heel goed gespeeld was.De regels van man en vrouw waren ook leuk om te weten te komen d.m.v. toneel.Hoe de dood werd voorgesteld vond ik ook tof.Voor mij was héél het toneel geslaagd!

Anoniem zei

de manier van doen van het personage marjorie: deze rol zou ikzelf ook graag spelen, want het is een leuke en grappige rol ze speelde het ook heel goed bijvoorbeeld als ze Allard had gered en ze zei hem wat hij moest doen en ze eistte nog allerlei dingen, dat was ook wel grappig ! :D

Anoniem zei

Ik heb me op sommige momenten echt plat gelachen.Maar ik kon ook heel goed meeleven met de personages ook al was er niet echt een decor.
Jullie zijn heel goede acteurs.
En ik vond het ook leuk om te zien hoe ze in de middeleeuwen leefden.

Anoniem zei

De dood wou altijd veranderen en tonen dat zij een persoon is en het nodig is ooit te sterven.Ik vond het heel tof dat de dood als een persoon werd voorgesteld.Ook dat ze haar mooi probeerde te maken was leuk.
XXX

Anoniem zei

soms vond ik het wel een beetje storend dat er geen decor was omdat de sfeer er daardoor een beetje minder was. Hoewel je daardoor soms ook wel meer je fantasie gebruikte .

Anoniem zei

De personages leefden zich echt in het verhaal in.
Ik vond dat geweldig, je zag ook echt dat ze er zelf plezier in hadden om het voor te dragen!!!!!!De muziek was ook heel goed gekozen, het was heel hedendaags. Het waren heel goede acteurs!
Kortom ik vond het een heel geslaagd toneelstuk!!!

Anoniem zei

Hey ,

Marjorie met haar frans accent :

-Met het Franse accent van Marjorie kon men zo opmaken dat ze uit Frankrijk afkomstig was. Dat vond ik wel goed gevonden!

Anoniem zei

Ik vond het heel leuk, vooral het personage "de dood" vond ik grappig. Ik vond het erg realistisch en heb er echt van genoten.

Anoniem zei

-De taal die gesproken was paste en was interessant
-De dansjes waren goed maar ,na een tijdje stake het tegen want het waren altijd dezelfde bewegingen
-Hoe allard op zijn vrouw sloeg was zeer overdreven

Anoniem zei

Heeeeeejj,
Het leukste vond ik de scène waarin Marjorie het Oui-woord gaf aan Allard :D
De Dood vond 'k de leukste personage, omdat ze veranderde van kleren en daardoor kreeg je er een ander beeld van !
Byeeeeeeeeee x

Anoniem zei

de taal was heel grappig. ik vind het bijzonder interessant om zelf zo'n taaltje uit te vinden. het was speciaal en moeilijker, maar toch verstaanbaar.

x

Anoniem zei

Elaaaaaaaaaaaaaaaaaa x
ik vond het gewoonweg mega...=)
vooral dat dialect en als sommigen van jullie in jullie ondergoed stonden( zelfs bij het omkleden, das durven...:-P).
Het was ook wel plezant dat heel de zaal zo enthousiast was en vooral als steven zei KZEN CONTENT VAN CONTENTEMENT...:))
ZEKER tot de volgendeeeeee Xx^.
Kzen content...euhm van, van ... VAN CONTENTEMENT!!!...=D
X

Anoniem zei

alles bij elkaar was het een goed stuk. sommige stukken zijn onverwachts. ze veranderen zeer vlug van kledij zo was er ook weinig onderbreking. de muziek paste zeer goed bij de scene

casper van den borre

Anoniem zei

Halootjes !

Nu ga ik eventjes iets posten over wat ik heel goed vond in het toneelstuk nl. de dood van Thomas : " Ik vond dat heel mooi weergegeven. Je zag echt de pijn van Thomas en het verdriet van Allard ! Ook de angst van Allard was heel goed merkbaar. Hij wist niet wat hij moest doen enzo .."

Dit stuk vond ik heel goed geacteerd kortom het was prachtig !


Dikke kus

Silké..

Anoniem zei

Wel, het toneelstuk was erg geslaagd.
Jullie leerden ons allemaal iets bij en dat met de gepaste humor.
Ik wens jullie nog veel succes verder, maar ik ga niet weg na deze vraag! =)

* Welke richting hebben jullie gevolgd voor toneel te kunnen spelen?

Ik zou het stuk op elk moment opnieuw willen beleven !
Hopelijk maken jullie er nog zo eentje en nodigen jullie ons dan weer uit =)

Toedeloe. xxx

Anoniem zei

Ik vond het gemeen dat Allard Marjorie sloeg en daar trots over was. Vroeger was dit realiteit. Als je weet dat dit ook echt gebeurde -bijna elke vrouw maakte het mee- grijpt het je wel aan.

X.

Anoniem zei

hallo,

ik vond jullie stuk echt fantastisch. Normaal vind ik toneel saai, maar deze voorstelling is anders. ik vond het ook tof dat er geen echt decor was. Dat de dood ook een personage was vond ik tof en soms wel grappig. jullie kunnen echt goed acteren!!

Anoniem zei

Allard moet de taken van thomas op zich nemen,en is hier bang voor. Ik vind dat allard dit goed heeft weergegeven en gezegd heeft. Zijn angst was zeer duidelijk. :p

Anoniem zei

De Dood heeft medelijden met Marjorie, die geslaan wordt door Allard.
Dit was niet echt iets dat ik verwacht had van de Dood, ik dacht dat deze veel wreder zou zijn. Ik vond het heel leuk!!!!!!

Anoniem zei

Hej !!

Wat meer over wat ik héél goed vond van het toneelstuk :

->De taal: ondanks het gebruik van de verschillende dialecten kon je alles verstaan, was het woord iets moeilijker dan kon je het wel afleiden uit de zin of uit de uitbeelding van de spelers.

->De kostuums: aan de hand van de kostuums kon je altijd het personage afleiden en ik vond dat de kostuums heel goed pasten bij de tijd waarin het toneelstuk gespeelt werd.

Het was in één woord : FANTASTISCH !!

Groetjes

Joyca_x

Anoniem zei

eyyyyy,
ik vond het zeer erg voor Allard dat hij zijn broer verloren had en daarna alle taken van thomas moest overnemen.
het moet raar zijn om te trouwen met iemand die je niet kent en dan gedropt te worden in een omgeving die je niet kent :P!!
hoe zijn jullie op het idee gekomen om te gaan acteren?
grtzzzzzzzzzzzzzz !!! :P

Anoniem zei

De Dood heeft medelijden met Marjorie die geslaan wordt door Allard. Dit was niet echt iets dat ik verwacht had van de Dood, ik dacht dat deze veel wreder zou zijn. Ik vond het heel leuk!!!!!!

Anoniem zei

Hey !!

Ik heb echt genoten van het optreden ! Omdat het grappig was, omdat het goed geacteerd was , maar vooral ...
omdat ik me heb doodgelachen met het taaltje dat Marjorie sprak. Het leek net of dit haar moedertaal was! aan het accent kon je afleiden dat ze Frans sprak maar toen ze in het Nederlands begon te praten, was ik toch wel verbaasd dat ze vloeiend Nederlands en Frans kon

Anoniem zei

Haai :D
'k Vond de voorstelling zeer goed. Het acteurwerk was echt formidabel. Jullie waren echt grappig en de interactie met het publiek vond ik heel fijn.

Als jullie weer eens een stuk gaan uitvoeren moet je ons zeker uitnodigen. Je weet wel , de bruintjes die de zaal bezetten en de sfeer erin hielden! ^^

Groetjes , Lisa :).

Anoniem zei

Marjorie moest trouwen met Allard en ik vind dat uithuwelijken onrechtvaardig, Marjorie moest haar thuis verlaten en werd geslaan. Ze had dus een gewoon leven als een middeleeuwse vrouw maar toch zeker niet goed!
Het gebruik van de muziek was ook zeer passend bij alles dat er gebeurde!! Het was een zeer goed en grappig toneelstuk!!!!!!!!

Anoniem zei

Ey xx
Het toneel was echt super!!
Ik vond het vooral heel leuk als jullie zo precies even uit het verhaal stapten om te vertellen wat er gebeurde. :)

Ik hoop jullie zeker nog eens terug te zien tot de volgende keer!!

Xx..

Anoniem zei

WE
ZEN
CONTENT
VAN
CONTENTEMENT
:D grtzzzzzz

Anoniem zei

heeeeeey
ja jullie stuk was gewelldig egt waar en grappig kwas wel in de lag gesgoten als eenigste ma da was de moeite kvond het egt te gek xxxx

Anoniem zei

Jah da toneel was gewoon de max é ma achter de coulisse nog veel leuker om te zien en dat was grappig om te zien echt waar=D=P

Anoniem zei

Jah da toneel was gewoon de max é ma achter de coulisse nog veel leuker om te zien en dat was grappig om te zien echt waar=D=P

Anoniem zei

Eej... X

KZEN
CONTENT
VAN
CONTENTEMENT
!!

groetjez

ikkh

Anoniem zei

Hyee. Ja Het toneel was echt heel goed! Dikke proficiat aan de acteurs! weet niet wa zegge, alleen dat fijn was aja! Maar ben nu weg , moet huiswerk maken , samenvattingkje over het toneel Spelregels:) Komt u dat bekent voor? Nee? Dan zije zot!
x Lincy

Anoniem zei

DIKKE PROFICIAT xD !

DE KLAS 2H UIT DE SINTJOZEFSCHOOL MERE!

X LINCY !

Anoniem zei

Wij het beste publiek??

WE RULE!!!!!!!!!!!!!!